Kas sa oled huvitatud või pühendunud – kuidas olla produktiivne?

Suvepuhkus on möödas ja kõik on kontoris tagasi. Tähtajad lähenevad kiiresti. Olen terve suve mõelnud, kuidas olla produktiivsem, kuidas planeerida oma päevi, nädalaid, tööd ja eraelu ning hoida seda kõike tasakaalus. Seda kõike selleks, et läbipõlemist vältida. Olen oma loomult uudishimulik ja tahan õppida uusi oskusi nii tööl kui ka eraelus. Märkan aga kiiresti, et aeg saab…


Mis on e-arve ja kuidas e-arveid saatma hakata

E-arve kõige turvalisem viis arve saatmiseks. Paljud riigid on e-arve saatmise avalikule sektorile kohustuslikuks teinud. Alates 1. juulist 2019 on nende hulgas ka Eesti. See tähendab seda, et edaspidi saab avalikule sektorile saata ainult e-arve standardile vastavaid arveid. Artiklis on välja toodud kõik mida peaksid e-arve saatjana teadma: Mis on e-arve ja milline on e-arve…


Ettevõtjalugu: Töö kui hobi! Reet on leidnud ideaalse kombinatsiooni!

Reedal on mitmeid tervislikele eluviisidele keskendunud hobisid. Ühest neist kasvas välja idee ettevõtte loomiseks, mida Reet on nüüdseks juhtinud juba üle kaheksa aasta. Kõik see tervislikkus ja aktiivsus on üle kandunud ka Reeda kahele pojale. Tere Reet! Räägi meile väheke endast. Ma olen pärit Viljandist, kust peale kooli liikusin Tallinnasse ning kohe peale seda viieks…


Kirg ala vastu viis ettevõtluseni: “Muud varianti ei suudaks enam ette kujutadagi!”

Kui oma lemmikhobi harrastamiseks kodukandis tegijatest puudus tuli, otsustas Marianne Katila, et peab ise selle heaks midagi tegema. Selle tulemusena sündis akrobaadika -ja postitantsu tunde pakkuv ettevõte, Pole and Power. Tere, Marianne. Räägi meile alguseks väheke täpsemalt, et mida sinu ettevõte teeb ja kes on sinu kliendid? Pole and Power pakub postitantsu tunde ja ka…


Ettevõtjalugu: Floristi töös kohtad kliente nii rõõmsate kui ka kurbade sündmuste raames

Ettevõtte Floramore omanik, Tanja Lähdeaho, on töötanud floristina juba 40. aastat. Seetõttu on talle antud tegevusala muutused ja väljakutsed eriti tuttavad. Klientidelt positiivse tagasiside saamisest ei saa Tanjal aga kunagi küllalt. Tanja Lähdeaho karjääri jooksul on lilled olnud algusest peale peaosas. Tanja müüs esimesed kimbud 1980. aasta suvel ja ettevõtjaks hakkas ta juba enne 20-aastaseks…


Müügireskontro – parimad näpunäited, et ettevõtte kontole raha saada

Müügireskontro mõjutab ettevõtte majandust üsna laialdaselt. Selles artiklist räägib Antero, finantsjuhtimise asjatundja vaatevinklist, kogemustest müügireskontroga ja sellega seonduvatest toimingutest. Püüame anda selge ülevaate müügireskontrost ja selle mõjudest ettevõtte majandustegevusele. Anterole on kogunenud kogemusi mitmest erinevast finantsjuhtimise tarkvarast. Ta on kasutanud enda töös nii suurematele kui ka väiksematele ettevõtetele mõelnud müügireskontrosid ning kogunud kogemusi alates kliendist…


Ettevõtjalugu: Viimased säästud ja uus seiklus Soomes! Loe Aleksandri inspireerivat lugu

Kodumaa tolm jalgadelt ning Soome tasuvamat tööd otsima! Kõlab tuttavalt? Majanduslangus mõjutas mitmeid ettevõtjaid ning Aleksander pidi otsima võimalusi ja väljakutseid enda oskuste rakendamiseks Soomes. Loe kuidas tal see õnnestus! Aleksander paigaldab ja kleebib reklaame. Peamiselt autodele, kuid reklaame on kleebitud ka keerulisematele pindadele (näiteks helikopter!). Töö algab üldjuhul põhjaliku pigi eemalduse ja pesuga. Enne…


Kõik mida peaksid käibemaksust teadma (+infograafik)

Hakates uurima lähemalt käibemaksu kohta tundus, et see on küll ainult raamatupidajate pärusmaa. Mida kõike peaks teadma ja meeles pidama. Kas ka sulle tundub nii? Läksin uurima, et mis kõik käibemaksuga seondub ja mida ettevõtjad kindlasti teadma peaksid. “Parim moodus rääkimaks lapsele käibemaksust, on ära süüa 20% tema jäätisest.” Selle asemel, et lastelt jäätist ära…


Ettevõtjalugu: Mustkunstnik Joni Pakanen

Joni Pakanen on Soome parim mustkustnik. Maailmaklassi tegija, kes on kogumas tuntust ka rahvusvahelisel turul. Aga enne “trikkide tegemist” on Joni ikkagi ettevõtja. Ettevõtjana on Jonil vaja võita klientide usaldus, ennast turundada, müüa ja hoolitseda nn kohustuslike paberitööde eest. Nagu ka kõigi teiste ettevõtjate puhul. Selles artiklis tutvume lähemalt mustkunstnik Joniga, ettevõtjana, oma ala asjatundjana…


Kuidas tõhusalt ostuarveid hallata?

Ostuarved moodustavad tähtsa osa ettevõtte finantsjuhtimises ja raamatupidamises. Kuna kõik ettevõtted on raamatupidamiskohustlased, ei saa dokumentide käsitlust ja salvestamist eriata või kõrvale jätta. Ostuarved moodustavad tähtsa osa ettevõtte finantsjuhtimises ja raamatupidamises. Kuna kõik ettevõtted on raamatupidamiskohustlased, ei saa dokumentide käsitlust ja salvestamist eriata või kõrvale jätta. Selle võib siiski teha võimalikult lihtsaks. Lihtsusele lisaks peab…


Ettevõtte privaatsuspoliitika ja GDPR

Artikli kirjutamisel on kasutatud erinevaid teabeallikaid. Isolta ei vastuta artikli seaduspärasuse eest. Soovitame kontrollida vajalikud probleemkohad advokaadiga või kasutada muud ametlikku allikat. Enne uue Isikuandmete kaitse üldmääruse tulekut on kõigil vastutavatel töötlejatel kohustuslik luua privaatsuspoliitika dokument. Sellega seoses tuleb mõningaid asju tähele panna. Kogusime sulle siia artiklisse kokku selle, mida peab edaspidi ettevõtte privaatsuspoliitikast leidma.…


Kallid ajakirjanikud, siin on minu pressiteade!

Väikeettevõtjatel on tihtipeale arusaamatu kuidas pääseda “õigesse meediasse”. Selles blogiartiklis me vaatame veidi lähemalt seda, milline peaks pressiteade välja nägema. Mis see pressiteade on? See on termin, mis on ajakirjanike ringkonnas üsna kriitilise pilgu all. Miks? Sest ajakirjanikud väidavad tihtipeale, et nad on erapooletud. Pressiteade on aga kiri, mis ütleb: “Vaadake ajakirjanikud, siin on minu…


Arve põhikomponendid

14 aastat tagasi alustasime Isolta ettevõttega ja oleme ületanud palju väljakutseid. Tahame edastada need teadmised teile. Lugege kõige olulisemaid näpunäiteid ettevõtluse kohta meie seeriast “Ettevõtjalt ettevõtjale”. Arve koostamine on ettevõtte haldamiseks oluline, samas on see alustavatele ettevõtjatele tohutu ajakulu. Millised on arvete ja tellimuste õiguslikud suunised? Kas mõned lepingud kinnitatakse vana hea käepigistusega? Ja kui…


Kliendisuhete juhtimine

Kuidas teie teostate kliendisuhete juhtimist? Kes on teie potentsiaalsed kliendid? Kus säilitate enda klientide andmeid? Tänapäeval keskendutakse üha rohkem kliendikesksele ettevõtlusele ja vähem igandunud ettevõttekesksele, seega on heal tasemel kliendisuhete juhtimine üheks olulisemaks konkurentsieelise tagajaks. Kliendisuhete juhtimist ehk Customer Relationship Management või Customer Relationship Marketing ehk lühidalt CRM-i kirjeldatakse, kui mõlemapoolsete kasulike suhete juhtimist, kus ka kliendiandmetel on oluline…


Ülevaatlikult turundusest

Turundus on ettevõtte üks tähtsamaid tegevusi ning tänapäeval on selleks erinevaid tasuta ja tasulisi viise ja meetodeid. Põhieesmärk on ju vastata kliendi ootustele, neid täita ja isegi ületada. Kuidas siis ikkagi enda ettevõtte turundust juhtida? Kogemused ja teadmised tulevad muidugi kasuks, kuid võib õppida ka tegevuse käigus, vastavalt sinu ja klientide vajadustele. Tuleks mõelda ka sellele,…


Raamatupidamine Eestis ja Soomes

Raamatupidamise eest vastutab ettevõtja ning otsustab, kas teostab raamatupidamist ise või ostab selle sisse. Alljärgnevalt on välja toodud mõned Eesti ja Soome raamatupidamise seadustes tähtsad punktid, kuid selleks, et saada täielikku ülevaadet ning hoida kursis end muutuvate seadustega, soovitame ka ise nende seadustega lähemalt tutvuda (lingid leiad artikli lõpust). Raamatupidamishinnad kujunevad kannete hulgast või muudest…


Arve koostamine

Arve on litsustatult öelduna dokument, millega küsitakse kliendilt raha. Arve koostamisel tuleb siiski arvestada konkreetse kliendi harjumistega, maksuseadustega ja oma vajadustega raha kätte saada. Arve on ka raamatupidamise alusdokument. Hea arvete koostamise teenus aitab kõigis nendes protsessides. Milline on hea arve? Hea arve on see, mida on lihtne maksta. hea arve pealt on kliendil lihtne…


Müük

Asiakkaita leitakse, kust neid otsida? Kuidas klientideni jõuda? Alusta tuttavatest, sugulastest ja tuttavate tuttavatest. Luba alati alguses vähem kui plaanid pakkuda, et jääks ruumi positivseks üllatuseks ja samas ka ruumi selleks kui sa kohe ikka ei suuda suuri lubadusi täita. Tõesta esimeste klientide peal oma teenuse suurepärasusest ning paranda kiirelt esilekerkinud vead. Uute klientide saamine…


Finantsjuhtimine

Raha on ettevõttele kui õhk, mida ettevõtja hingab või kasvuks vajalik vihm, mida ettevõtte kontole sajab kui toimub müük. Müügi vastaspool on ostuvõlg ehk see, mida oled ostude eest võlgu. Müügivõlgnevused Raha on ettevõttele nagu on hapnik inimesele. Seda tilgub ettevõtte kontole ainult siis kui kogu müügiprotsess toimib. Seepärast on oluline tegeleda ka tekkinud võlgnevustega…


Raamatupidamine

Sa peaksid valima endale viis ettevõtlustegevust päevas või vähemalt nädalate lõikes tähelepanu vajavat tegevust. Need viis mõõdikut annavad sulle teada kuidas su ettevõttel läheb ja kuidas see areneb. Tehingute määr Jälgides kui palju müüki oled näiteks nädala jooksul teinud. Nii jälgid müügikontaktide õnnestumisprotsenti ja ka tulevasi laekumisi. Hinnang tulevaste arvete kohta Saadetud arve toodab tulu…


Tootestus ja turundus

Tootestamine Nagu paljudes muudeski valdkondades, nii on ka ettevõtluses mõistlik alustada algusest: tootestamises ehk siis leidmaks vastust küsimusele ”Mida kliendid minult ostavad?”. Selge toode aitab kliendil ostu otsuseni jõuda ning muudab sinu tegevused ettevõtjana tõhusamaks. ”Tegime just sinule mõeldud ja odava lahenduse” ei ole tootestamine. ”Oleme oma klientidele meie valdkonnaga seonduvates küsimustes abiks” ei ole…


Kliendisuhted

Kuidas sa tead, kui palju su klient sulle usaldab? Kõige kindlam viis on see, et ta ostab sinult. Ostmine ilma piisava usalduseta oleks võimatu. Mida väärtuslikum ja olulisem sinu toode või lahendus kliendile on, seda rohkem usaldust selle ostmine nõuab. Kui vajalik usalduse tase saavutatakse, tehakse ostuotsus. Iga kord. Ilmselgelt on kõige olulisem usaldus Kuidas…


Sain arve e-postiga, mida ma peaksin tegema?

Isolta e-posti teenus on Isolta tooteperekonda kuuluvate programmide ühine funktsioon, mis võimaldab meie kasutajatel arvete saatmist otse saaja elektronpostkasti. Elektronpostkasti saabunud sõnum Sõnumis on toodud arve põhiandmed nagu saatja, saaja ja arve sisu. Makse- ja pangaandmed leiad originaalarvest, mis avaneb sõnumile lisatud lingist. Link avaneb turvalise (HTTPS) ühenduse kaudu lehele, kus on originaalarve, mida võib…


Ettevõtte rahakott peab korras olema!

Ilona räägib ettevõtte rahavoogudest Ilona räägib, millal on ettevõttel finantsjuhi abi vaja ning kuidas peaks ettevõte enda rahakotti haldama. Üks peamine probleem on see, et finantsinfo ei ole usaldusväärne ehk finantsosakond saadab välja finantsraporteid, kuid neid vaatavad näiteks tootmisjuhtid ja märkavad, et midagi on valesti. See viib selleni, et tootmisosakonna juhid peavad eraldi enda raamatupidamist…


Juhend Soome ettevõttele e-arvete saatmiseks

E-arvete saatmine on jätkuvalt kasvuteel ja üha enam leidub organisatsioone ja ettevõtteid, kes ei võta arveid vastu muul kujul, kui ainult e-arvena. Isolta teenuse kaudu on e-arvete saatmine Soome ettevõtetele lihtne ja kiire. Artiklis toome välja mõned punktid, mida peaksid meeles pidama Soome e-arve saatmisel. Seetõttu soovitame kõigile enne esimese e-arve saatmist, artikkel läbi lugeda.…


Sulle on posti! Miks on uudiskirja turundus endiselt edukas?

14 aastat tagasi alustasime Isolta ettevõttega ja oleme ületanud palju väljakutseid. Tahame edastada need teadmised teile. Lugege kõige olulisemaid näpunäiteid ettevõtluse kohta meie seeriast “Ettevõtjalt ettevõtjale” . Kas keegi loeb veel e-kirju? Uudiskirja turundust on laialdaselt uuritud ja analüüsitud. Loe järgnevast artiklist, kuidas e-turundus töötab ja kuidas enda uudiskirja tõhusamaks muuta. Uudiskirja saatjal on algselt…


Meeli Vaikjärv – ettevõtlusega alustamine ja äriidee testimine

Meeli Vaikjärv on ärikonsultant ja koolitaja.  Eelkõige on tema fookuses olnud alustavad ettevõtted.  Viimase kaheksa aasta jooksul, millal ta on ärikonsultatsioonidega tegelenud, on ta kokku puutunud üle seitsmesaja äriidee või äriplaaniga. Meeli Vaikjärv on ärikonsultant ja koolitaja.  Eelkõige on tema fookuses olnud alustavad ettevõtted.  Viimase kaheksa aasta jooksul, millal ta on ärikonsultatsioonidega tegelenud, on ta…


Kolm sammu edukaks ajajuhtimiseks

Ajajuhtimise abil saad organiseerida ja planeerida enda aega. Hea ajajuhtimise abil töötad targemalt, mitte raskemalt. Tegelik aeg on üsna relatiivne ehk aeg lendab olenemata mida sa teed või kus oled. Kasutagem seda aega siis produktiivselt nii, et saab teha rohkem vähema ajaga. Meile kõigile on antud päevas 24 tundi, kuidas seda aega hästi kasutada? Vastus…


8 näpunäidet kliendihalduseks

Kas sinu klendisuhete haldus baseerub ähmastele Post-it lipikute hunnikule või ebamäärastele märkmetele vihikus? Loodetavasti mitte. Kui nii siiski on, siis järgnevad 8 näpunäidet on just sinule mõeldud. 1. Hangi kliendisuhete haldamise süsteem Kirjuta paberile asjad, mida soovid unustada ja salvesta digitaalselt kliendisuhetetega seotud asjad, mida tahad mäletada. Olgu selleks süsteemiks Pipedrive, Salesforce, Isolta või isegi…