Müük

Mistä asiakkaita löytyy?

Kuidas klientideni jõuda?

Alusta tuttavatest, sugulastest ja tuttavate tuttavatest. Luba alati alguses vähem kui plaanid pakkuda, et jääks ruumi positivseks üllatuseks ja samas ka ruumi selleks kui sa kohe ikka ei suuda suuri lubadusi täita. Tõesta esimeste klientide peal oma teenuse suurepärasusest ning paranda kiirelt esilekerkinud vead.

Uute klientide saamine on mitmeid kordi keerulisem kui olemasolevate hoidmine. Esimene ost võib tulla pool kogemata, hetke emotsioonist ajendatuna, aga sama kliendi teine ost on kindel märk heast mudelist. Millistesse müügikanalitesse tasub panustada?

Arukad ettevõtjad püüavad leida ainulaadsust igas oma tegevuses. Turundus on atraktiivne, müügivedur sõidab täisaurudel, klientidega kohtumised on korrapärased ja lubadustest peetakse kinni.

Müügikanalid ja müügistrateegia tasub väga hoolikalt läbi mõelda. Müügitöö peab sulle endale olema meelepärane, nii et sa sooviks seda heameelega teha kogu aeg. Teatud ettevõtetel on mõistlik teha koostööd teistega ja korraldada oma müügitöö ühiselt (kui tooted komplimenteerivad teine-teist). Näiteks köögitarvikute heaks müügikanaliks on kindlasti köögimööbli ehitajad / paigaldajad. Tasub siiski meeles pidada, et müüki ei tohi täielikult sisse osta. Ainult partnerite müügile ei tasu lootma jääda, sest nende jaoks pole alati sama oluline sinu toodete müük, kui see oleks sinu jaoks. Need kes plaanivad teha oma müüki täielikult ise, tasuks alustuseks valida sobivad müügikanalid.

Kuidas saada kliendid ostma?

Maksvaid kliente saad kui suudad pakkuda lahendust määratletud vajadusele. Kliendilt raha saamise viise on kaks: Võid aidata potensiaalsetel klientidel märgata vajadusi, mis neil juba olemas on ja võid kasvatada potensiaalse kliendi soovi lahendada oma murekohtasid just sinu teenuseid kasutades.

Kliendisuhte arendamisel tasub olla kannatlik ning mitte unustada, et klient ostab sinult ainult siis kui ta vajab sinult midagi, mitte siis kui sina tahad, et ta ostaks. Püüdle siis selle poole, et oleksid tuntud ja sinu poole oleks lihtne pöörduda.

Soovitusi pakkumise koostamiseks

  • Ära kuluta liialt aega pakkumise koostamiseks. Loo erinevad mallid, mida on lihtne kohandada ja saab kiirelt saata. Tihti piisab isegi sellest kui märkida teenuse/ toote kirjeldus, kohaletoimetamise aeg, kogus ja hind.
  • Ära jäta otsuse tegemist puhtalt kliendi õlgadele. Aktiivselt klientide kõnesid oodates kaugele ei sõua. Võta kliendiga päras pakkumise saatmist kohe ühendust ning tunne huvi, kas pakkumises oli kõik talle vajalik info ning kas see vastuvõetav. Edasine on juba müügitöö.
  • Pakkumise küsimine ei taga veel tellimusi. Ära siis suurest hulgast hinnapäringutest lootusi kõrgele aja. Ennustuse tulevase tehingu kohta saad kui võrdled eelnevaid pakkumisi - paljud neist on tehinguks konverteerinu ja paljud mitte.

Soovitusi müügitellimuse koostamiseks

  • Koosta müügitellimus otse müügipakkumis põhjalt. Nii väldid vigu ja saad olla kindel, et tellimuses on kõik pakkumises lubatu kirjas.
  • Kui tead, millal tooted kliendini jõuavad, siis tead ka õiget hetke, millal talle arve järgi saata.
  • Analüüsi igakuiselt müügitulemusi, et näeksid, mis kaup kõige paremini müüb ja mis kliendid rohkem ostavad. Keskendu nendele. Kui aga korduvtellimusi palju ei tule, siis uuri välja miks.

Kontaktandmed

Keilaniementie 1
02150 ESPOO
SOOME
info@isolta.ee

Isolta on osa Accountor Groupi FMS-tarkvara ärist.

Klienditeenindus

+372 660 0380
info@isolta.ee
E-N: 9-15, R: 9-14

Abimaterjalid