Juhend Soome ettevõttele e-arvete saatmiseks

E-arvete saatmine on jätkuvalt kasvuteel ja üha enam leidub organisatsioone ja ettevõtteid, kes ei võta arveid vastu muul kujul, kui ainult e-arvena. Isolta teenuse kaudu on e-arvete saatmine Soome ettevõtetele lihtne ja kiire. Artiklis toome välja mõned punktid, mida peaksid meeles pidama Soome e-arve saatmisel. Seetõttu soovitame kõigile enne esimese e-arve saatmist, artikkel läbi lugeda.

Mis on Soome ettevõtte e-arve aadress ja kuskohast ma selle leian?

E-arve aadress on arve saatja või saaja aadress, mille abil saab ettevõtetele saata e-arveid. E-arve aadressiks võib Soomes olla OVT kood, IBAN kood või Veebiteenuse kood.

Kõige levinumad e-arve aadressid Soomes on:

  • 003712345678
  • FI2112345600000785
  • TE003712345678

Tähelepanu! Kontrolli, et oled enne e-arve saatmist e-arve aadressi ja operaatori koodi õigesti kirjutanud ! 

Vale aadress või operaatori kood on peamised põhjused miks e-arve ei jõua saajani.

Soovitame küsida e-arve aadressi ja operaatori koodi otse arve saajalt. Soomes võid kontrollida saaja e-arve aadressit TIEKE e-arve aadressi andmebaasist https://verkkolaskuosoite.fi.

Mis andmed peavad e-arvel olema?

E-arvel peavad olema saaja aadress (tänav, postiindeks ja linn/maakond), sinu ettevõtte pangakonto andmed (IBAN ja BIC). Eelnevalt loetletud andmed on kohustuslikud Maksuameti poolt määratud e-arvete nõuded. Lisaks peab kliendi andmetesse olema lisattud e-arve aadress. Lisainfot arvete nõuetest leiad siit.

Kas e-arvetel on piiranguid tähemärkide või muude andmete suhtes?

E-arvete vahendamiseks kasutatakse Soome Finvoice standardit, kus on määritletud teatud väljade maksimumpikkused ja tähemärkide määrad. Finvoice standardi abil veendume selles, et arve jõuab korrektselt vastuvõtja süsteemi.

Mõned näited piirangutest:

  • Arve saatja www-aadress ei saa olla üle 35 tähemärgi pikkune.
  • Arve real oleva teksti pikkus on kuni 100 tähemärki.

Seega on e-arvetes teatud piiranguid, kui palju tähemärke võib olla teatud väljades. Isolta Arved teenus ei saada e-arvet, kui see ei vasta Finvoice standardile.

Kas ma saan saata e-arvega manuseid?

Muidugi saad! Võid lisada e-arvele järgnevates failitüüpides liiteid: pdf, jpg, png, doc, docx, xls, xlsx, odt, ods. Võid lisada kuni 10 liidet, mille kogumaht ei saa ületada 1 Mt.

Eelmainitud piirangud on Isolta määratud, kuid peaks meeles pidama, et saajal võivad olla enda poolt määratud piirangud liidete suhtes. Soovitame kontrollida e-arve saajalt milliseid failitüüpe nad toetavad. Kõige levinum failitüüp on pdf, mida tuleks eelistada võimaluste kohaselt.

Tähelepanu vajavad Soome e-arvete operaatorite nõuded manuste osas:

  • Kui saaja e-arve operaator on pank, ei saa manuseid e-arvega saata
  • E-arve operaator Logica ei tunnista järgnevaid failitüüpe: .ods .jpg .xls .xlsx .docx
  • E-arve operaator Enfo Zender ei tunnista Isolta kaudu saadetud manuseid

Juhuu! Said e-arve saadetud! Kuidas tead, et see on saajale kohale jõudnud?

Anname sulle eraldi teada kui e-arve saatmises on ilmnenud probleeme. Kui me pole probleemist teavitanud, võid olla kindel, et e-arve saatmine on õnnistunud. Oleme arendamas võimalust jälgida ise e-arve staatust.

Kui palju e-arve saatmine maksab?

Võid tutvuda kehtivate e-arvete saatmise hindadega koduleheküljel.

Millal pead maksma saadetud e-arvete eest?

Saadame e-arvete/ printimisteenuse arve arvelduspiiri ületamisel (u. 2-10 eurot) või teise võimalusena koos aastamaksuga.

Kontaktandmed

Isolta Baltic OÜ
Põhja-Tallinna linnaosa
10612 Tallinn
info@isolta.ee

Isolta on osa Accountor Groupi FMS-tarkvara ärist.

Klienditeenindus

+372 660 0380
info@isolta.ee
E-N 9-16, R 9-14

Abimaterjalid